کیا اسپورتیج

در
دسته:کیا

سری اس‌ال کیا اسپورتیج در آوریل ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد و به دنبال آن در بازار آمریکای شمالی و مرکزی در اوت ۲۰۱۰ با نام مدل ۲۰۱۱ عرضه شد. مدل‌های استرالیایی در اکتبر ۲۰۱۰ عرضه شدند.[۸] در این خودرو موتور ۲ لیتری دیزلی آر هیوندای قدرتی معادل ۱۸۴ اسب بخار تولید می‌کند. همچنین موتور تترا-جی‌دی‌آی بنزینی نیز برای این نسل موجود است. اسپورتیج اس‌ال در سال ۲۰۱۴ دچار یک سری تغییرات جزئی در چراغ‌ها و مه‌شکن‌ها شد.

در بازار چین، نسل سوم توسط شرکت دانگ‌فنگ یوئدا کیا و تحت نام اسپورتیج آر در اکتبر ۲۰۱۰ عرضه شد. این خودرو در کنار نسل قبلی و نه به عنوان جانشین آن عرضه می‌شد.[۹]

کیا اسپورتیج در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه «خودروی برتر سال» (در اصل “اتو روکی ۲۰۱۱ ان‌ای اسلواکی”) در اسلواکی شد و در همان سال جایزه “تراک آو د یر” را از مراسم خودروی بین‌المللی برتر سال را دریافت کرد. کیا اسپورتیج در سال ۲۰۱۲ توسط جی‌دی پاور برترین عنوان گرفت و در واقع تنها خودرویی بود که در همه آزمایش‌ها ۵ ستاره کامل را دریافت کرد.

شاهین پارت تمامی قطعات و لوازم یدکی کیا اسپورتیج را در کوتاهترین زمان و پایینترین قیمت ممکن تامین  و در اختیار شما مشتریان گرامی قرار می دهد. تمامی قطعاتی که در شاهین پارت تامین و توزیع می گردد اصلی و اورجینال (جنیون پارت و موبیس) می باشند.

https://fa.wikipedia.org/